fredag den 25. februar 2005

World of Warcraft starter op med serverproblemer

...det er hvad mange spillere i hele verden har oplevet. Udgiveren, softwareproducenten Blizzard, havde ellers proklameret at det skulle være verdens største online spil og da det udkom i weekenden blev der også solgt 380.000 spil, så de budr være forberedt på det værste.

Men sådan skulle det ikke være. Serverne i både USA og Europa kan ikke klare presset og det har haft både nedetid og kødannelser som resultat. Ikke ligefrem det man kan forvente af et online spil... man kunne måske nærmere kalde det et nonline spil.
World of Warcraft er ellers forudsagt til at blive verdens største online spil. Man regner med at det bliver det første online spil som kan prale med at have over 1 million betalende spillere.

WoW

Og hvad er World of Warcraft så for noget?

World of Warcraft er en blanding mellem rollespil, handelsstrategi og krigsstrategi. Det består af en meget stor virtuel verden hvor alt foregår i realtime. Det betyder at hvis man skal fra et sted til et andet uden at "trylle" sig dertil, ville det måske tage dagevis at gå (sådan skulle det være efter mine oplysninger, bør måske lige gøre opmærksom på at jeg ikke selv har spillet det og at min viden om spillet udelukkende er trediehåndsviden). Man kan finde, købe og sælge ting spillerne imellem, man kan danne alliancer og man kan bekrige hinadnen. Så lige pånær at det hele er en virtuel verden med mange forskellige racer og at der sikkert også er en masse magi med i spillet, så ligner det sådan set meget den verden vi kender. Der er selvfølgelig ikke den genealogiske udvikling og der foregår ingen forplantning eller generationsskifte i spillet, så det er nok det punkt hvor det afviger allermest. Når det gælder handel og vandel, krig og fred, så er det i hvert fald noget vi alle har rimeligt kendskab til fra den virkelige verden, så der er nok mange der fanges af et sådan univers....også selvm det koster 100 kr om måneden at spille med, plus prisen for selve spillet som selvfølgelig er en engangsudgift.

Vil du vide mere om WoW eller finde ud af om det jeg skriver er sandt, må du klikke dig videre til deres hjemmeside nerderst i dette indlæg.

Der burde være lys forude
Når der er gået kort tid skulle Blizzard nok have råd til at gøre noget ved serverproblemet... hvor svært kan det være hvis man har et sted mellem 400.000 og 1 million kunder der betaler 100 kr hver om måneden? Jeg kan gennem simpel hovedregning der ikke engang indeholder tal, regne ud at det er mange penge ;)
World of Warcraft website


Ingen kommentarer: