tirsdag den 4. januar 2005

Tilbage i Bloggen

De "gode tider" er overstået. Tiden hvor man ikke skal op om morgnenen. Hvor man kan nyde sine nærmeste. Hvor man kan glædes med lys og betydningsfulde gaver..... eller noget! :)


Under alle omstændigheder er jeg tilbage i Bloggen og jeg vil følge lidt med i hvad der sker igen.

I et stykke tid har jeg haft et vågent øje med invandrer debatten i Danmark. Mest af alt har jeg observeret hvordan de danske medier har haft en kedelig tendens til at fokusere og fremlægge emnerne på en negativ måde. Jeg har observeret horledes de danske medier har udøvet en form for lobbyisme på den danske befolkning. Jeg vil hermed ikke påstå at det er med fuldt overlæg. Det er nok mere ligesom en ond cirkel der er opstået. En cirkel som er meget svær at bryde.
Medierne skal sælge nyheder, konkurrencen er stor og derfor skal der hårde overskrifter til, for at sikre den budgetterede indkomst. Befolkningen har af naturlige årsager en vis skepsis i forhold til det ukendte eller det fremmede... og det gælder i alle henseender. Medierne ved at de kan yjene penge på lige netop det fænomen. De ved at det er noget der interesserer den almene befolkning og at det også ofte er til genstand for debat. Befolkningen bliver efterhånden mere og mere "immune" overfor overskrifterne, eller de bliver mere og mere "sultne", hvilket gør at medierne på sin vis tvinges til at finde de mest fængene overskrifter eller emner. Og igen vil befolkningen have mere.... På den måde kan det gå i ring og det er det jeg er bange for er skat.
Selvfølgelig er der også mange gode rationelle historier der kommer frem. Men når man følger med i medierne hver dag kan det godt se ud til at det mest er de negative emner der fokuseres på. Jeg ved ikke om jeg har ret i den påstand, men i hvert fald har jeg tænkt mig at belyse problematikken på en mere systematisk måde fremover. Jeg har idag oprettet en ny Blog på http://i-debatdk.blogspot.com/ hvor jeg så vidt muligt vil forsøge at holde øje med de artikler jeg ser som vedrører indvandrere. Allerede idag har der været to artikler i henholdsvis Polituken og Berlingske Tidende. De er selvfølgelig bekyst på min nye Blog.
Navnet på Bloggen er "I-Debat DK" og jeg vel kommentere og linke til diverse artikler overvejende set i Politiken, Berlingske Tidende, Jyllands-Posten, Infopaq, Urban, BT og Ekstra Bladet.
Det er også muligt for alle at kommentere mine indlæg i Bloggen.

I-Debat DK

Ingen kommentarer: