lørdag den 4. december 2004

Falsk CNN website erklærer Bush for værende anholdt.

Med en anklage for krigsforbrydelser skulle George W Bush være tilbageholdt og anholdt i Canada.
Hele websiden er identisk med CNN's rigtige website... eller det er faktisk en forside som er kopieret direkte fra CNN og der har man placeret denne falske nyhed. Et kinesisk klingende navn står som ejer af domænet www.world-cnn.com som den falske CNN side findes på. Som sagt er det kun den ene historie og baggrundshistorier som er falsk, resten af sitet linker direkte til CNN's rigtige nyheder.
Det er ikke første gang det sker... jeg så også noget med at Britney Spears var død i en bil ulykke fornyelig... mener også der er andre tilfælde. CNN er selvfølgelig ikke glad for at deres navn bliver misbrugt og det er ganske vist at de vil gøre hvad de kan for at stoppe det. Men i skrivende stund er det stadig ikke lykkedes dem at stoppe denne side som kan ses HER
Her er det billede som findes i forbindelse med artiklen, hvor Bush efter sigende skulle være kommet til skade under anholdelsen



Har du kendskab til andre af slagsen er du velkommen til at kommentere dette indlæg med et link eller 2

2 kommentarer:

yezdk sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
yezdk sagde ...

Jeg trykkede mig lige ind på linket til den falske cnn forside og kan se at den nu er blevet fjernet. Det tog lidt tid, men selvfølgelig ville det ske. Hvordan og hvorledes det er sket har jeg ingen anelse om og vil sikkert heller aldrig finde ud af det. Jeg kunne måske godt forestille mig at et sagsanlæg mod ejeren kunne være årsagen. Billedet af den skadede Bush er selvfølgelig også væk og da jeg lavede et deeplink til billedet og ikke gemte det på min egen server, ja, så er det lodt forevigt.... hvis altså ikke det kan findes i Google's cached sider. Hvis det er tilfældet kommer billedet på igen...for det er da meget sjovt :)