lørdag den 3. januar 2004

KRAFTWERK koncert i KB Hallen

Jeg har lige bestilt billetter til Kraftwerk i KB Hallen 15.02.04 - 20:00!
De holder ellers koncert både d. 14 & d. 15. men der er allerede udsolgt til den første koncert.
Men idag da det kom mig for øre bestilte jeg øjeblikkeligt billeterne!
Kraftwerk er efter min mening forgangsmænd til stort set alt elektronisk musik.
Dengang Kraftwerk startede var det som idag hedder computere stadig halvmekaniske med hulkortprogrammer og fyldte som et helt klædeskab eller 2.
Med deres egne synths og sindrige opsætninger af kredsløb med LYD, revulotionerede de opfattelsen af elektromisk musik. Hvis jeg ikke tager meget fejl var Kraftwerk de første der brugte syntetiske trommer i deres musik.
Kraftwerk har selvom de de lange perioder har været inaktive alligevel formået at holde sig rimeligt ajour med tidens trends. Man kan nok ikke sige at de stadig er forud for deres tid, men til gengæld er de hamrende originale. Kraftwerk vil eller kan aldrig gå på kompromis med deres originalitet og det er det der gør en koncert med Kraftwerk yderst attraktiv.
Senest har Kraftwerk lavet en remake og ny udgivelse af "tour de france" i 2003.
Men har kun de sidste 10 år været i Danmark 2 gange.

Se Kraftwerk 2taliorden hjemmeside HER