torsdag den 1. januar 2004

Har du ondt i hovedet?

Heldigvis har jeg ikke drukket igår. Ikke mindst og først og fremmest fordi det ikke interesserer mig synderligt at drikke hjernen ud og selvfølgelig oz fordi jeg er på penicillin og skal ikke risikerer noget på den konto.
Men der er jo nok 1.2 millioner mennersker i Danmark alene som har ondt i hovedet idag. Jeg tror grillbarene og pizzariaerne vil kunne mærke en forskel på en dag som denne.
Her på Nørrebro kan man aldrig rigtigt vide hvordan sådan en nytaårsaften vil udvikle sig, selvom det faktisk nok efterhånden er 4-5 siden der sidst har været ballade her. Men der er stdig mange forretningsdrivende der ikke tager nogen chancer og dækker deres vinduer til med træplader.
Denne nytårsaften forløb stille og roligt, jeg så kun en enkelt politiudrykning i løbet af aftenen. Der kom lige en enkelt skovvogn farende forbi på et tidspunkt efter midnat. Og da jeg tændte politiradioen (som enhver Nørrebroborger anskaffede sig op igennem halvfemserne...eller noget *S*) var der ikke tegn på noget synderligt.
Så Nørrebro's dårlige rygte kan for endnu et års vedkommende vedblive et rygte og et dødsygt mediestunt som er født dødsejler.