lørdag den 23. oktober 2004

Stilhed i medierne

Min blog her, reflekterer meget de hændelser som beskrives af de overvejende danske medier....jeg er jo ikke abonnent på Reuters :o) Heldigvis er jeg ikke, som den danske regering, styret af medierne. Jeg har da heldigvis min frie vilje intakt. Når det er agurketider kan man jo bruge tiden tili at efterrationalisere...det ville medierne kunne lære noget af. For hvis der er noget der undre mig er det den primitive måde hvorved f.eks aftermiddagsaviserne finder ligegyldige historier frem når det er agurketid. Hvis man endelig prøver at gøre andet end fortælle om ligegyldigheder, er det somregel et forsøg på at skabe forargelse eller sensationsophidselse. Se nu bare BT idag... de har en artikel der fortæller at internettet om 2 år vil gå ned!!! Hvis spam og vira fortsætter udviklingen som nu mener en finsk professor.
Den professor kan da ikke have meget fantasi... men ok, hvis han forestiller sig at det KUN er vira og spam der udvikler sig, ja så kan han nok godt have ret... men ellers tror jeg nu nok at man finder nogen løsninger hen af vejen. Sådan nogen profetier kan man alligevel ikke bruge til noget som helst. Jo, det øjeblik han ville gå hen og få ret, så ville man kunne sige at han faktisk havde ret... og dermed ville profetierne virke meget mere interessante.
Ekstra Bladet kan fortælle om en fuld nordmand som var stukket af fra en bar regning i Litauen, havde søgt tilflugt i en skibsmast og da redningsfolkene kom for at få ham ned, tissede han på dem. det er faktisk den mest læste nyhed på deres online avis. haha... ja, så er det sg agurketider! Det er så dødhamrende uinteressant at jeg ikke engang gad at læse det igennem, læste kun lige overskriften og det med tykt.... Bare overskriften i sig selv sagde alt: "Nordmand tissede på redningsfolk "
Politiken har bevæget sig over i det mere lavkulureller ved at have følgende overskrift som den mest læste artikel: "Angelina Jolie kåret til klodens mest sexede". Det er da måske alligevel mere interessant end den fulde nordmand :)
Berlingske kan fortælle at "Vi æder os fede i fedtfattig mad". Det er godtnok ikke den mest læste historie... eller jeg ved ikke om det er. De har ikke nogen "mest læst" oversigt. Fedtfattig mad tror jeg nu også sagtens man kunne æde sig fed af. Man kan vel også få lungekræft af light cigaretter! Right?!! Der skal nok mere til end tillid til et mærkat med "fedtfattig" eller "light". Desværre er der en tendens til at skulle slå plat på folks velvilje til at leve sundt. En lang række fødevarerfirmaer står og vipper på grænsen til det acceptable. Der foregår så utrolig meget automatiseret modificering af vores fødevarer at det sg snart er lige meget hvad de kalder det.
Men det er jo dejligt med lidt fred for død og ødlæggelse, korruption, sex og vold og hvad der ellers til daglig præger overskrifterne......som om det ikke også er galt :o)


Ingen kommentarer: