onsdag den 20. oktober 2004

Resumé

I den forløbne tid har der været en del hændelser i medierne som har givet god stof til eftertanke. Jeg vil samle lidt op på det i dette blog indlæg.

Pædofile politikere
Hvad der først og fremmest i skrivende stund først dukker op i mine tanker er selvfølgelig en meget aktuel sag. Jeg kan ikke lade være at spekulere over anholdelsen af venstre's socialpolitiske ordfører Flemming Oppfeldt. Jeg kan ikke lade være med at tænke på at der MÅ være nogen i hans omgangskreds, såsom kollegaer, venner og familie som må have haft kendskab til hans afvigende tendenser. Umiddelbart virker det ikke til at det der er sket er noget enestående tilfælde og han mener også selv at han er uskydig. Han skulle have sagt at han troede drengen var over 15 år. Det er jo også det samme som at indrømme at han tænder på unge drenge. Der er jo ikke ligefrem noget naturligt i at have et seksuelt forhold til en dreng på 15 ...eller en pige for den sags skyld. At han ikke mener at det er noget problem sålænge "barnet" bare er over 15 år viser jo meget sin tydelighed at han bevæger sig på kanten af loven og for lang tid siden har overskredet alle moralske grænser. Hvis jeg skal forholde mig til sagen set fra mit synspunkt, ville jeg sammenligne det med hvis jeg havde et seksuelt forhold til en pige der var omkring 15 år.... Det ville jeg da aldrig forestille mig ville blive en realitet. Jeg ville da på ingen måder synes det var iorden at indllede et seksuelt forhold til så ung en pige i forhold til min egen alder, også selvom jeg skulle føle mig seksuelt tiltrukket af vedkommende. Jeg tror nok jeg ville realisere og indse art det er upassende. Den slags moralske overvejelser hører åbenbart ikke til Flemming Oppfeldts opfattelse af sagens kerne.
Ligemeget hvor meget han end måttte føle sig uskyldig vil han altid være skyldig set med mine øjne og jeg er rimeligt overbevist om at flertallet af voksne mennesker ville være enige i.
Det er typisk for pædofile at de ikke selv kan se at de gør noget galt. Jeg synes i hvert fald før at have hørt den slags udtalelser som; "Jamen han/hun ville selv og jeg ser da intet galt i det" eller lignende. Det kan godt være at Flemming Oppfeldt ikke ligefrem er til små børn men mere bare er til "trækkedrenge" og det er et eller andet sted også sygt. Selvfølgelig er seksuelle drifter naturligt og jeg kan da også godt fiorstå at nogen kan få frække tanker når de f.eks ser en fuldt udviklet teenager pige. Men een ting er at man synes en ung pige er fræk at se på... det er en hel anden sag hvis man ligefrem satser på at score dem.... og hvis man så tilmed tænder på unge drenge som måske ikke engang selv er særligt bevidst omkring deres egen seksualitet....ja så mener jeg den er helt gal!
Jeg håber at Flemming Oppfeldt får de 8 år som strafferammens maximum fastsætter og han kan blive et godt eksempel for andre der praktiserer den slags. Der er mange af dem især i overklassen i samfundet og båndet bliver forhåbentligt med denne hændelse set i datid strammet yderligere ind. Det er viftigt at beskytte vores børn og unge mod den slags overgrab. Når børn kommer i den alder hvor deres seksuelle nysgerrighed tændes skal det hele ske på en naturlig måde. Der er ingen børn der er tjent med at blive forført af et eller andet gammelt rigt svin i sportsvogn..... FØJ!


Kidnap hvemsomhelst
Irak: Gang i den!.... Hvis nogen troede at USA og deres sammensvorne (herunder DK) troee at invasionen af Irak blot vile være en kort tur ind/ud må efterhånden have forstået at virkeligheden er anderledes. Virkeligheden er som det altid har været i den slags eksempler... og der tænker jeg specielt på de meste kendte invasioner i f.eks Vietnam og ...ja Afghanistan. Hvis man først bevæger sig ind i uvejsomt terræn (forstået både i fysisk og globalt politisk set), så skal man ikke regne med at man bare stile og roligt kan ordne det hele og smutte igen. Det koster mange år og mange menneskeliv. Hele invasionen af Irak har fra dag éet været en katastrofe og jo længere tid der går des værre bliver det
De seneste måneder har man så fået mere terrorisme end der var før invasionen. Det er mindst een gang om ugen at man nu hører om kidnapningen som ofte ender med et mord. Det siger selv selv at den tendens ikke er til at stoppe. Grænsen for hvad martyrer vil gøre for at få ordlyd vil efterhånden forrykke sig. Nu er det nået til det punkt hvor ikke bare folk der er med til at tjene penge på at der har været en invasion med mange fattige ofre som resultat, men også at det er begyndt at gå ud over de folk som gør at stort frivilligt arbejde for at hjælpe Irak's befolkning på fode igen.
Senest har man kidnappet lederen af CARE i Irak, Magereth Hassan. Hun har boet i Irak i 30 år og har de seneste 26 år arbejdet i hjælpeorganisationer.
Hvorfor vælger man at kidnappe den slags mennesker? Det fatter jeg ikke.....men ok, jeg havde heller ikke regnet med at kunne forstå terrorister.... men alligevel har jeg måske nok lidt lettere ved at foratå at man kidnapper de førnævnte... altså folk der er ansat i byggebranchen osv. Jeg kan forstå at man i Irak forarges over at der kommer store udenlandske firmaer og tjener kassen på at "hjælpe med at opbygge landet igen" Det er selvfølgelig ikke acceptabelt. Men det har hele tiden været meningen at de penge f.eks USA taber på krigen meget gerne skulle komme igenn ved opbygningen og ved at udpege en kommende regering og derved have gode adgangsforhold til de overvældende olie rigdomme som findes indenfor terrotoriet. At man vælger at kidnappe en leder af en hjælpeorganisation er nok det værste man kan gøre for Irak. Det der vil ske er at alle hjælpeorganisationer vil forlade landet men det vil ikke få de udenlandske soldater til at forlade landet... nærmest tværtimod. Oveni det vil en meget stor del af verdens befolkning miste ALT sympati til det besatte lands militante opposition. Hvis der er nogen der skulle synes at de har en værdig sag at kæmpe for og som måske synes de med kidnapninger nærmede sig det uacceptable vil nu kunne konstatere at det er gået helt galt og sympatien vil ligge på et meget mindre sted. Det vil også give andre folk af samme politiske opfattelser blod på tanden. Jeg er sikker på at det ikke er den sidste kidnapning indenfor hjælpeorganisationerne i Irak. Det kan ende med at blive en ny trend og det næste bliver jo nok røde kors eller røde halvmåne.
Det er skræmmende og det er uforståeligt..... og hvornår begynder den slags at ske i den vestlige del af verdnen? Jeg kan roligt forestille mig at den slags aktiviteter vil bevæge sig ud over Irak's grænser, især hvis den militære magt i området bliver mere udbredt og efterhånden som der ikke er flere gemmesteder i Irak til den slags fraktioner.


Overvældende flot hustrubidrag
Fornyligt oplevede Danmark så også den første kongelige skilsmisse i 100 år. Og hvad så? Ja man fristes til at sige "Who cares"... men det er der åbenbart en halv nation der gør. Jeg har det præcis sådan at jeg er ret meget skide hamrende ligeglad.....sådan da...
Når det gælder efterspillet er jeg ikke ligeglad. Jeg synes det er fuldstændigt ude af proportioner at hun skal modtage flere millioner om året resten af sit liv og tilmed have gratis bopæl... også hvis hun skulle vælge at flytte til udlandet igen og også selvom hun skulle blive gift igen. Der er tusindvis af almindelige mennesker i Danmark der hvert år bliver skilt og hvor manden skal betale hustrubidrag. Men i dette tilfælde er det altså staten der skal betale. Staten skal ikke bare betale hvad der svarer til et normalt forhold og en normal skilsmisse... nej, her der bliver smurt tykt på og det er uden skat og moms! Hvorfor? Ja, jeg fatter det ikke. Ok, Alexandra har været ansat i staten (kan man sige) og hun får lov at beholde sit job selvom hun faktisk har mistet sin tilknytning til kongehuset. Giv hende løn for det hun gør og ikke bare betingelsesløst udbetale millioner af skattefri penge til hende uden nogen form for modydelse. Vi kan ikke vide hvad hun i fremtiden vil gøre. Mit bud er, at hun på et tidspunkt vil forlade Danmark igen. Hvis hun kunne ville hun sikkert gøre det med det samme, men hun er jo en forretningskvinde og jeg er sikker på at hun har regnet den ud denne gang. Om det hele har været planlagt fra dag 1 er ikke til at sige noget om, men jeg tror hun er smart nok til at det sagtens kunne være tilfældet. Hun er sg for smart. Resekt for det.... det er bare ærgeligt at det er den danske statskasse der skal betale. Mere gider jeg sådan set ikke skrive om det!


Er Ritt fit... for fejd?
Ritt Bjerregård vandt valget om at blive socialdemokratiets spidskandidat tili overbormesterposten i København. Og hvad synes jeg så om det? Endnu engang kan jeg kun sige; Jeg er pisseligeglad. Om det er Søren Pind, Ritt Bjerregård eller en hvilken som helst anden politiker der sidder i stolen tror jeg ikke vil gøre så forfærdelig stor forskel. Bystyret er alligevel demokratisk opbygget og det er begrænset hvad en overborgmester suverænt kan gennemføre uden at kæmpe for det. En overborgmester er en kransekagefigur og har i sidste ende slet ikke så meget magt som man måske skulle tro. Selvfølgelig er der en masse underskrifter fra overborgmesteren som er afgørende for om forskellige tiltaig i kommunen kan gennemføres men i sidste ende tror jeg ikke det er mindre kotume end når dronningen underskriver loven i folketinget. Man kan vel nok godt sammenligne overborgmesterstillingen med statsministerstillingen i miniformat. Vi ved jo alle at Anders Fjog ikke alene kan gennemtrumfe love eller andet der har betydning for den almindelige danksers hverdag. Vi ved alle at der skal et flertal til og ligemeget hvem der sidder i toppen af kransekagen kræver det en vis porion diplomati og gode forbindelser på tværs af fløjene for at kunne få noget igennem. Ritt Bjerregård er ikke ligefrem kendt for at kunne samle folk, nærmest tværtimod. Så i sidste ende vil det nok blive mest ris til socialdemokratiet kommunalpoiltiks røv. Hvis Ritt Bjerregård ikke er istand til at samle eller lave et fornuftigt samarbejde på tværs af politiske skæl vil det blive en masse hårde kampe og en masse skuffelser som socialdemokratiet i København kan se frem til.

Det var hvad der sådan lige lå mig på sinde nu og hvis der dukker mere op kommer jeg tilbage til det snart. Du kan altid vende tilbage her på siden og følge med i mit synspunkt på de hændelser vores verden har at byde på.

Ingen kommentarer: