fredag den 1. april 2005

Apriilsnarrøve

Jeg vil blotlægge den danske presses forsøg på at udvise humoristisk sans nu hvor det er 1. april.
Desværre er det ikke kun mig der har fået den idé...ligemeget hvilken online avis jeg slog op i fandt jeg en hel oversigt over dagens aprilsnar... det er faktisk ret irreterende nu hvor jeg rigtigt troede at jeg skulle lave noget originalt.
I stedet for har jeg så fundet flere artikler som kunne have været aprilsnar men ikke er det. I hvert fald har jeg min tvivl om det er aprilsnar eller ej, men det må man jo selv bedømme.
Deusover har jeg lavet en liste af opsamlinger fra de forskellige medier som har belyst denne dag med gæk som indgangsvinkel.


Først et par historier der kunne have været aprilsnar... de vides ikke! :)

Berlingske Tidende skriver:
Lynindgreb i ny H.C.Andersen-bog
Om denne artikel virkeligt er en aprilsnar, kan jeg godt blive i tvivl da Berlingske selv i en anden artikel omhandlende aprilsnar i medierne, "hopper du på den?" skriver at en anden artikel, der så tvivl om HC Andersens virkelige alder, givet skulle være deres bidrag.

TV2 har en nyhed, der godtnok er fra d.22/3, men da jeg faldt over den tog jeg gækkebrillerne på og så var den jo meget sjov. Ikke mindst skriveformen...bedøm selv.
Væddeløbsheste nedlagt af mågeflok

Her er et par af dagens avisers opsamlinger af aprilsnar:
Politiken
Jyllands-Posten
TV2
Ekstra Bladet

Som en af de oventstående aviser har skrevet, er man også i Norge med på dillen og i den forbindelse vil jeg næsten mene at denne aprilsnar er en af de mest gennemførte dette år (vi mangler selvfølgelig lige at se aftens primetime nyheder, der plejer gerne at være nogen gode)
Norsk aprilsnar
Gækken beskriver en ny virus som skulle ændre ens computerskærm så den udsender kraftige UV stråler som i værste tilfælde skulle kunne give forbrændinger. Ikke nok med at de fortæller historien meget realistisk har de ovenikøbet i samarbejde med studerende på deres it-universitet lavet et filter som kan downloades..... meget realistisk og gennemført!
download UV filter

Ingen kommentarer: