tirsdag den 19. april 2005

Afvænning for folket

Jeg ser idag at der er en artikel i Berlingske Tidende omhandlende tidligere rygeres problemer med at kvitte nikotintyggegummiet. Først skal de have hjælp til at stoppe rygningen og derefter hjælp til at stoppe med at bruge nikotintyggegummi.

Hvad mon det næste bliver? Nikotin-mælk eller nikotin-kaffe? Nikotin-brød måske. Eller måske ville nikotin-cigaretter være den helt rette løsning. Man ville med fordel kunne kvitte tyggegummiet, eller plasteret uden problemer, med nikotin-cigaretter. Man kunne måske ovenikøbet få nikotin-cigaretter til at fremstå som trendy hvis man fik de rette reklamefolk på til at lave en kampagne.

Jeg forestiller mig at man ved at rulle noget nikotinindhildigt brandbart materiale ind i noget papir, ville man kunne antænde nikotin-cigaretten i den ene ende med en flamme. Samtidsgt med at den nikotintyggegummiafhængige får stillet sit nikotinbehov, vil der sprede sig en dejlig aroma i lokalet... til glæde for alle.



En ekstra lille bonus er, at andre som skulle have nikotintyggegummiafhængighed også ville kunne få fordel af nikotinen fra nikotin-cigaretten, bare de befinder sig i det samme lokale eller muligvis bare et tilstødende lokale.

Nu er det ikke fordi at jeg kan forestille mig at den idé ville blive en realitet, men det er da meget sjovt at lege med tanken... og hvem ved hvordan verden vil se ud om for eksempel 200 år?


.

Ingen kommentarer: