onsdag den 17. marts 2004

Er bestikkelse korruption?

I så fald har regeringen med Anders Fjog i spidsen gjort sig selv skyldige i korruption

Efter regeringen igår fremlagde de nye planer for skattenedsættelser og efter jeg tyggede lidt på den gik det op for mig at det nemt kan anses som en slags bestikkelse af vælgerne. Man lover skatteborgerne 1000 kr mere om måneden og 22.000 nye arbejdspladser indenfor en periode. Under opløbet til regeringens nye planer så man hvorledes meningsmålinger kunne fortælle at regeringen højst sandsynligt stod for at miste regeringsmagten til socialdemokratiet. Med de nye planer håber regeringen på at kunne bestikke sig til at bibeholde magetn ved at forære penge til borgerne. Om det på længere sigt er godt for regeringen er jeg lidt i tvivl om og om det er godt for det danske samfund er jeg endnu mere i tvivl om. Regeringes økonomiske plan er en meget kortsigtet løsning og det de lovede før de blev valgt tilsidesættes nu. Anders Fjog har gang på gang sagt at der ikke ville blive een eneste krone i skattenedsættelse før at pengene var til stede. Lige nu er pengene ikke til stede, tværtimod. Økonomer er enige om at den håbede vækst og det stort opslåede økonomiske opsving lader vente på sig og ved at bruge pengene før de er i hus er vi tilbage tiil termologien om at sælge skidet før bjørnen er skudt. Jeg hører også i medierne at det vil koste 1 million pr nyt job, altså 22 millioner. Jeg gad vide om ikke man ville kunne oprette nye jobs meget billigere og jeg er ikke i tvivl om at det er en meget kortsigtet og meget dyr løsning. Men hvad gør man ikke for krampagtigt at holde fast i magten. Regeringen har i det hele taget hele tiden ført den politik; man går ud og måler hvad øsnket er hos befolkningen og udøver sin politik derefter. Det er nok den mest lusede og holdningsløse form for politik man kan forestille sig. Det er noget jeg er 100% sikker på vil komme til at blive ris til egen røv. Der er ingen sikkerhed for at de ved denne sumfundsbestikkelse overhovedet beholder regeringsmagten. De vil fremstå som svage og deres politik vil på længere sigt være meget svært at tage seriøst. Især i lyset af at regeringen og specielt Anders Fjog op til regeringsskiftet og derefter gang på gang har sagt at der skulle være dækning for hver en krone før der er tale om skattenedsættelser, må man sige at der er tale om mangel på fortsat tillid regeringen. Hvad får regeringen til at gå på kompromis med deres egne ord kan kun opfattes som en ren falliterklæring og en meget billig måde at forsøge at bestikke den danske befolkning.